«Зміни педагогічних факультетів та університетів у 21 столітті»
- Проект «Зміни педагогічних факультетів та університетів у 21 столітті», буде реалізований у період з травня 2019 року до грудня 2021 року.
- Проект реалізує Університет імені Масарика за підтримки Чеської агенції розвитку.
- В проекті бере участь 20 освітніх інституцій з України.
Програма проекту:
- 5 освітніх візитів до Чехії
- Семінар/майстер-клас для колег
- Конференція для докторантів у Чехії
- Конкурс докторантських проектів
- 2 круглі столи в Україні, які підсумовують результати проекту
Теми:
- Підготовка педагога у 21 столітті(листопад 2019 року)
- Підтримка молодих науковців в університетах, особливо у сфері науки і досліджень, та підвищення їхньої академічної мобільності (весна 2020 року)
- Внутрішня оцінка вищих навчальних закладів (осінь 2020 року)
- Iнтернаціоналізація університетів та підготовка і участь у міжнародних проектах (весна 2021 року)
- Темa, що відповідають актуальним інтересам учасників(осінь 2021 року).
- Весною 2020 року відбудеться конференція докторантів (аспірантів), у якій візьмуть участь українські та чеські докторанти (аспіранти). Конференція включатиме також освітню програму, спрямовану на знайомство з можливостями для молодих науковців.
- Від кожного університету, що бере участь у проекті, очікують участь докторанта (аспіранта) чи молодого наукового співробітника до 30 років.
Стратегія освітньої політики вищих шкіл у чеській республіці
Їржі Нємец
Декан педагогічного факультету університету імені Масарика
- У ЧР 566 931 іноземців (31.12.2018)
- Перебування іноземців регулює закон № 326/1999 Sb. (закон про іноземців)
- Звідки вони походять?
- українці (131 709 осіб)
- словаки (116 817 осіб)
- в’єтнамці (61 143 особи)
- росіяни (38 223 особи)
- поляки (21 279 осіб)
Стратегія інтернаціоналізації
Д-р Зденєк Янік
Заступник декана з інтернаціоналізації
Педагогічний факультет, Університет імені Масарика
- Студентам пропонується широка шкала як коротко-, так і довгострокової мобільності, від бакалаврської програми навчання до докторської.
- Увагу звертають на мету мобільності: є purposeful, тобто така, що наповнює очікування студентів, працівників, а також інституцій щодо привілеїв, які вона має принести: особистий ріст, зростання компетенцій (креативне мислення, soft skills, емпатія, інтеркультурна чутливість тощо), покращення мовних навичок, професійності, підготовка до кар’єри, зростання умов для employability.
- Мобільність співробітників – академічних працівників із метою короткострокового навчання (best practice) і налагодження зв’язків для досліджень.
- Мобільність неакадемічних співробітників: job shadowing, отримання вражень і обмін досвідом в адміністративній та іншій діяльності працівників.
- Мета – отримати знання про роботу університету і факультету (як домашнього, так і зарубіжного) на всіх рівнях, від навчального відділення, через академічну діяльність (навчальну і дослідницьку) до комунікаційних каналів та взаємодії частин керівництва.
Новий ЕРАЗМУС 2021-2027
- Утричі більший бюджет
- Короткострокові стажування
- Online-виїзди
- Кілька членні групи
- Erasmus для всіх: із соціальними невигодами, із відхиленнями тощо.
- Erasmus у школи
- Цифровий Erasmus, додаток
Зміни педагогічних факультетів та університетів у 21 столітті