2022-2023 навчальний рік стане роком впровадження в основній (базовій) середній школі концепції НУШ, а також Державного стандарту базової середньої школи. Метою та основним підходом до розробки змісту освіти є компетентнісно-орієнтований, який спрямований на формування наскрізних умінь та ключових компетентностей учнів.
Саме ці питання обговорювали учасники Методичної майстерні вчителя іноземних мов, засідання якої відбулося 20 квітня 2022 року. Гостею майстерки була вчитель англійської мови вищої категорії Кам’янець-Подільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №15 Елла Петрівна Голдибан, яка зосередила увагу на темі «Навчання англійської мови у новому контексті (для учнів 5-6 класів НУШ)». До зустрічі долучилися здобувачі вищої освіти факультету іноземної філології першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти (групи Nim1-B21, Nim1-B20, Nim1-B19, Nim1-M21, Ang1-M21), а також науково-педагогічні працівники.
Доповідачка розкрила основні аспекти навчання англійської мови у 5-6 класах, акцентувала увагу на зміні підходу щодо організації навчання іноземних мов у ЗЗСО через реалізацію автономії навчального закладу, що дозволяє учителям працювати у різних форматах, самостійно обирати навчальну програму, підручники тощо. Неабияку роль у розвитку педагогічної майстерності вчителя іноземних мов відіграють курси підвищення кваліфікації, які пропонуються різними освітніми організаціями в Україні, як от British Council, Goethe Institutта ін. Досвід навчання на таких курсах був особливо цінним для пані Елли.
Серед практичних аспектів навчання англійської мови по-новому, Елла Петрівна запропонувала учасникам нові технології формування іншомовної комунікативної компетентності (вивчення граматики та лексики, навчання говорінню тощо). Особливо цікавими є прийоми організації формувального та підсумкового оцінювання (використання кольорових карток, смайлів / символів, ящичків тощо), які особисто використовує уроках. Звісно, що епоха цифрових технологій розкриває широкі можливості щодо застосування в освітньому процесі гаджетів, а дистанційне навчання вимагає переорієнтації на активне використання різних онлайн-інструментів. Насамкінець Елла Петрівна зазначила, що рефлексія – невід’ємна складова кожного уроку, а прийомів її проведення надзвичайно багато. Серед найулюбленіших – використання застосунку Classtime, який учасники випробували під час зустрічі.
Щиро дякуємо Еллі Петрівні за методичну підтримку наших майбутніх учителів іноземних мов та професійний підхід до проведення онлайнового заходу!